TEST DIG SELV

(OG BLIV OVERRASKET): 

HVILKEN AF DE 3 SÆRLIGE

KROPSTYPER HAR DU? 

 

(NEJ, ikke er det der æble-pære-banan noget!)

 

 

 

Vil du gerne finde

DIN UNIKKE FORMEL

til en drømmekrop?

 

  • Skriv dit navn og din mailadresse og vær den første at vide, når testen, som afslører din sande kropstype, går i luften lige om lidt! 

(NEJ, ikke det der æble-pære-banan noget!)

  • Du får samtidigt adgang til Bodyschool’s klasselokale, hvor du får 5-dages step-by-step GRATIS trænings-, kost- og livsstilsmanual til at ommøblere din krop

Her finder du din unikke formel til, hvordan du en gang for alle får din genetik, din livsstil og din kropsideal til at gå op i en højere enhed (=DIN drømmekrop). 

 




 

 

***

Du har brug for at kende din unikke kropstype, hvis:

 

 du tilbringer ret meget (dyrebar) tid i fitnesscentret, men aldrig bliver spurgt, om du er sådan én der træner/synes ikke selv, du ligner én der træner/føler dig som én der træner

 du løber mange kilometer om ugen, men din spændstige og stærke kropå savner stadigvæk at melde sin ankomst

 du lever af kaffe/cola zero/smøger/kage, og dine venner og veninder er misundelige over, at “du kan tåle det” (mens du fortier, at du faktisk har fået appelsinhud på dine ellers slanke lår og drømmer om at tabe “de sidste 2 kg fedt”) 

 du løfter rigtig mange kg jern hver uge, men alt du får ud af det er ømhed og energimangel

 du spiser som en fugl, men taber dig max 1 gram om dagen

 du ikke misser en spinning/body pump time, men kan ikke komme af med din muffintop 

 du løber mange kilometer om ugen, men spændstig krop savner stadig at melde sin ankomst 

 du lever gluten-, mælke-, sukkerfrit, men der er lang vej til timeglasfigur og sixpack

 

Og hvis du vil have klar besked, om hvorvidt:

 

? stress og søvnmangel forhindrer dig i at tabe fedt

 

? du får bildæk af kulhydrater

 

? det virkelig er så simpelt, at du bare skal spise mindre og træne mere for at få din drømmekrop

 

kredsløbstræning virkelig er så skidt for dig

 

de seks små måltider om dagen i virkeligheden gør dig fed frem for at holde dit blodsukker stabilt

 

en kost, der indeholder både korn, mælk og sukker, faktisk kan hjælpe dig med at få en strammere krop

 

du bliver fit af at udføre en Ironman eller en marathon

de der kosttilskud virker eller ej

 

 

***

  

KROPSTYPE - ER DET IKKE

BARE æble-pære-banan

 

NEJ. Når vi siger kropstype, mener vi:

“din FYSISKE STATUS her og nu, som er

summen af DIN NUVÆRENDE ADFÆRD, påvirket af

de REGELMÆSSIGE STRESSFAKTORER du er udsat for

og dit GENETISKE UDGANGSPUNKT for at håndtere dem”

Helt konkret vil det afspejles i forholdet mellem din muskel- og fedtmasse, samt dit oplevede energiniveau.

Det betyder, at din kropstype er en dynamisk størrelse, som du selv har stor mulighed for at flytte i den ønskede retning - ved at målrette din indsats  lige dér, hvor der er mest brug for den, så du kan tage din krop og dit energiniveau til det næste niveau.

 

***

 

Men hvad med BioSignature, hormoner og al den snak om, at man kan tabe sig hvor man vil ud fra, hvor jeg har mine mest genstridige fedtdepoter henne? 

 

Det er IKKE nok kun at tage udgangspunkt i, hvor fedtet sidder henne. Hvorfor?

 

☛ fordi det ikke tager højde for, om du har muskler eller ej…

☛ og hvad du gør med dine muskler…

☛ og hvad musklerne gør for dig!

 

Hvorfor er det væsentligt at fokusere på musklerne? 

 

Fordi du ikke kan tabe det genstridige fedt, uanset hvor lidt eller meget du har til overs, hvis ikke du har et solidt muskulært fundament. 

 

Muskelmasse er vigtigt at tage hensyn, fordi: 

 

+ det forebygger aldring (!)

+ jo større muskelmasse, des stærkere er du

+ jo stærkere du er, des mere udbytte får du ud af din træning

+ hvis du har lav muskelmasse, vil det være meget svært for dig at tabe fedt, fordi musklerne laver fedtforbrændende stoffer. 

+ har du lav muskelmasse, vil din krop ikke have valget om, hvor du skal bruge kalorierne – så ryger de bare på sidebenene. 

Dine muskler laver myokiner, der er de her “mirakel-hormoner”, der forbrænder fedt, stabiliserer blodsukkeret, sænker blodtrykket, styrker dine knogler, giver dig et hjerte og kredsløb af elastisk stål, pumper dine lunger, får din hjerne i topform og en 200-300 yderligere fantastiske ting

 

Tænk på en aktiv muskel som en aktiv blodsukkerstøvsuger – så jo mere muskelmasse du har (forudsat du bruger den), jo mere kan du håndtere de ellers udskældte kulhydrater. 

 

Fordi det ikke skelner mellem, hvad du har fået med dig fra naturens side (din genetik), og hvad der er livsstilsbestemt. 

 

Dine gener har rimelig meget at skulle have sagt. Men din livsstil har lige så – hvis ikke mere. 

 

Samme livsstilsændringer kan give forskellige resultater alt efter, hvilket genetisk udg. punkt du har. 

 

Sløser du med din livsstil, går det ud over dine genetisk svageste led!

 

Ved at finde ud af, hvilken kropstype du har, 

lærer du, hvor du skal være virkelig striks med din livsstil, 

og hvor har du et større råderum.

 

TEST DIG SELV

(OG BLIV OVERRASKET): 

HVILKEN AF DE 3 SÆRLIGE

KROPSTYPER HAR DU? 

 

og hvad det betyder for den trænings- og koststrategi 

som du skal følge for at nå din ønskekrop.

  




 

 

  

 

 

 

 
Set your Twitter account name in your settings to use the TwitterBar Section.